Steg för Steg

 

 

Law Of Attraction (Abraham Hicks)

 

 

 

 

Abraham Hicks på YouTube  Abraham Hicks på Google  Abraham Hicks, hemsidan  

toppen på sidan


Attraktionslagens 1-2-3

Attraktionslagen funkar enligt samma princip som ekot, den reflekterar tillbaka det du sänder ut – flerfaldigt. När vi sänder ut “deppig” får vi alltså tillbaka “deppig, deppig, deppig” i form av omständigheter som bekräftar det vi redan kände.

När man vill manifestera avsiktligt, dvs. påverka vad attraktionslagen reflekterar tillbaka, måste man ta första steget och sända ut något man verkligen vill få tillbaka.

Det här kan kännas som en riktigt jobbig uppgift men är egentligen inte speciellt svårt. Du varken kan eller behöver tvinga fram sprudlande glädje för att skapa förändring. Det enda du behöver göra är skifta ditt nuvarande känslotillstånd en liten bit – då sätts snöbollen i rullning och den feedback du får hjälper dig stegvis framåt på ett sätt som du aldrig skulle lyckas med om du försökte åstadkomma en annorlunda verklighet genom handling istället för tankearbete.

ÖNSKA
Orsaken till att du inte mår bra nu är att du redan har önskat dig något annat än det du fortfarande iakttar, vi önskar automatiskt varje gång vi upplever en kontrast. Det här steget är alltså klart men det skadar ändå inte att formulera en verbal avsikt. Välj något som känns genuint bra, t. ex. “jag är redo att gå vidare och börja lägga märke till sånt som får min nyfikenhet, livslust och passion att vakna till liv”. Det behöver inte vara mer detaljerat än så nu, du kommer att kunna precisera under processens gång.

TRO
Fundera inte över hur något av det du önskar dig ska gå till (om inte du försöker göra attraktionslagen arbetslös) utan håll dig till din uppgift: att tillåta förändringen. Allt det du önskar dig är redan klart och väntar på att DU börjar leva ut det.

TILLÅT
Att tillåta syftar på att du tillåter dig själv förvandlas till det du säger dig vilja vara genom att sluta göra tankemässigt / känslomässigt motstånd. Du gör det genom att börja leva dig in i din nya verklighet vilket tydligast märks genom att du förbättrar din sinnesstämning (= känner dig på bättre humör).

De flesta människor har extremt svårt att acceptera den här sista biten. De fortsätter envist tro att det är HANDLING (i form av klagomål över den nuvarande situationen) som skapar förändring. Sorry. Det finns inte tillräckligt handling i världen för att kompensera övertygelser som inte ligger i linje med det man vill åstadkomma. Det går inte att fysiskt jobba fram “det jag inte tror på och känner för”.

Vi skapar genom tanken och skördar frukten av det vi sått (= njuter) genom handling. Det är alltså inget fel på handling men den bör vara inspirerad, i motsats till motiverad. Du ska känna en lustfylld dragning till något istället för att knuffa fram dig själv av rädsla för konsekvenserna ifall du låter bli.

Så här går det till när man tillåter en förändring

Din uppgift är att börja välja tankar som känns lite bättre än de du tänker just nu. Sök efter övertygelser som ger dig en känsla av lättnad. T. ex. övertygelsen “jag har kört fast” kan omformuleras till “jag är redo för en nystart”. Känner du skillnaden? Håll kvar den här tanken en stund och njut av lättnaden den medför. När du gör det levererar attraktionslagen en matchande insikt. Ta fasta på den och mjölka den också. Fortsätt enligt samma modell. Sök efter sånt som bekräftar att det du vill ha är möjligt, ignorera resten.

Vad allt det här egentligen handlar om är att du släpper motståndet som är det enda som står mellan dig och allt du vill uppleva. Lättnaden du känner indikerar att du förflyttar dig uppåt på den emotionella skalan där maktlöshet finns i ena ändan och frihet i den andra. Så här ser den ut:

1. Lycka/Vishet/Styrka/Frihet/Kärlek/Uppskattning
2. Passion
3. Entusiasm/Iver/Glädje
4. Positiv förväntan/Tro
5. Optimism
6. Hoppfullhet
7. Belåtenhet
8. Leda
9. Pessimism
10. Frustration/Irritation/Otålighet
11. Nedtyngdhet
12. Besvikelse
13. Tvivel
14. Oro
15. Förebråelse
16. Modfälldhet
17. Vrede
18. Hämndlystnad
19. Hat/Raseri
20. Avund
21. Otrygghet/Skuld/Ovärdighet
22. Fruktan/Sorg/Depression/Förtvivlan/Maktlöshet

Bara du vet var majoriteten av dina nuvarande tankar placerar dig på den här skalan men idén är alltså att du långsamt ska klättra uppåt. Observera att du inte har tillgång till känslotillstånd som ligger för långt ifrån ditt nuvarande, du kan t. ex. inte hoppa från oro till iver i ett enda steg. Däremot kan du träna på tankar som motsvarar känslotillstånden på vägen och på så sätt förflytta dig precis vart du vill.

När den övre ändan av skalan blir mer dominant i ditt inre än den nedre, då börjar det hända saker. Sånt som du säger dig vilja uppleva alltså.

Obs! Det spelar ingen roll på vilket sätt du släpper efter på motståndet. Många som önskar sig specifika saker t. ex. en ny bil tror att de måste koncentrera sig på den där bilen stenhårt och känna sig överlyckliga varje gång de tänker på den. Helt ok om man klarar av det (för det mesta blir det bara jobbigt, vilket har motsatt effekt), men det går precis lika bra att höja sitt humör genom att distrahera sig med roliga filmer eller genom vad som helst annat som ger en skön känsla. Så fort vårt inre tillstånd förbättras dyker ALLT vi har önskat oss, och som matchar det nuvarande tillståndet, upp automatiskt.

av Irina, läs mer här: http://rosaglasogon.se/2009/11/05/attraktions-och-manifesteringslagen-i-ett-notskal/

toppen på sidan


 

 
 
 
 
 
 
 
Friend Link:Nike Huarache Mens Shoes,Nike Air Jordan Sky High OG Shoes,Nike Air Max 1 Ultra SE Shoes,Nike Air Max 2016,2017 Nike Air Max,Nike Air Max 90 Mid
Friend Link:Nike Huarache Mens Shoes,Nike Air Jordan Sky High OG Shoes,Nike Air Max 1 Ultra SE Shoes,Nike Air Max 2016,2017 Nike Air Max,Nike Air Max 90 Mid
NIKE TENNIS CLASSIC ULTRA LEATHER,Nike Zoom KD 9,NIKE KOBE 12,ADIDAS NMD R1,Adidas Stan Smith,ADIDAS YEEZY 750 BOOST